خانه / اقتصادی / عرضه نرم‌افزاری برای تجاری‌سازی پهپادهای بومی ایران در کشورهای حوزه خلیج‌فارس

عرضه نرم‌افزاری برای تجاری‌سازی پهپادهای بومی ایران در کشورهای حوزه خلیج‌فارس

علی فرقانی، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا، حوزه فعالیت این شرکت را ارائه خدمات در زمینه پهپاد دانست و گفت: ولی در یک سال گذشته به دلیل رشد فناوری‌های بومی در کشور، با کمبود ابزارهایی برای ارائه و عرضه محصولات دانش‌بنیان مواجه شدیم؛ از این رو ما برای رفع این مشکل طرحی را اجرایی‌سازی کردیم.

وی اضافه کرد: برای رفع این چالش نرم‌افزاری در زمینه خرید و فروش محصولات حوزه‌های پهپاد، رباتیک و الکترونیک طراحی کردیم، ولی آغاز فعالیت این نرم‌افزار در زمینه تجاری‌سازی پهپادها است.

فرقانی خاطر نشان کرد: کاربران می‌توانند محصولات و یا هر خدمتی که در این زمینه ارائه می‌دهند، با استفاده از این نرم افزار به جامعه هدف خود معرفی کنند.

مجری طرح، ارائه آموزش‌های رایگان آنلاین را از دیگر بخش‌های این نرم‌افزار نام برد و اضافه کرد: علاوه بر آن تلاش داریم تا بانک داده‌ها را در زمینه سیستم‌های پهپادی راه‌اندازی کنیم. این بانک داده‌ها می‌توانند در زمینه سازماندهی اکوسیستم کارآفرینی و کسب و کارهای پهپادی موثر باشند.

فرقانی، برندسازی و تولید محتوا را از دیگر خدماتی نام برد که از طریق این نرم‌افزار به کاربران ارائه می‌شود و افزود: شرکتی که دارای یک محصول بومی است، ولی بازار کاری خود را نمی‌تواند پیدا کند، ما با استفاده از این نرم‌افزار کمک می‌کنیم تا صاحبان محصولات بتوانند با برندسازی، نسبت به بازاریابی محصولات خود اقدام کنند.

به گفته مجری طرح از طریق این نرم‌افزار، شرکت‌های فناور حوزه پهپاد می‌توانند در کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌ویژه کشورهای “کویت” و “امارات متحده عربی” به عنوان خریداران خوب محصولات پهپادی اقدام به بازاریابی کنند. اخیرا نیز این شرکت تلاش‌هایی را برای انجام مذاکره با کشور ترکیه و کشورهای نزدیک به اروپا برای بازاریابی محصولات ایرانی در دستور کاری خود قرار داده است.

وی یادآور شد: نسخه جدید این نرم‌افزار تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان حوزه پهپادی بارگذاری شده است.  

این محقق، در خصوص میزان موفقیت این نرم‌افزار در بازاریابی محصولات پهپادی ایرانی، توضیح داد: ما در فاز اول که شامل انعقاد قرارداد می‌شود، دخل و تصرفی نداریم و بیشتر به عنوان واسط میان صاحبان محصولات با خریداران هستیم و در مراحل بعدی نیز در کنار شرکت‌ها هستیم تا خدماتی را برای برند سازی و تجاری‌سازی ارائه دهیم؛ از این رو ما آماری از میزان تجاری‌سازی نداریم، ولی شاهدیم که در ۶ ماه گذشته حدود ۳۲ تست پایلوت برای خریداران انجام شده است.

وی تاکید کرد: هر چند که میزان تجاری‌سازی در این نرم‌افزار رقم بالایی نیست؛ ولی بازار کنونی ایران در حال رشد است و از این رو نیازمند بسترها و ابزارهایی برای بازاریابی است. این ابزارها به صورت دولتی محقق نمی‌شوند و لازم است بخش خصوصی وارد شود.

انتهای پیام

درباره admin

مشاهده بیشتر

تولید لباس‌های ورزشی با قابلیت ماهیچه‌سازی/امکان ساخت الکترودهای منعطف در کشور میسر شد

دکتر لاله ملک‌نیا، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در شرکت ما …

پاسخی بگذارید