خانه / دسته‌بندی نشده / جانب انصاف را در آسیب شناسی نظام آموزشی رعایت کنیم

جانب انصاف را در آسیب شناسی نظام آموزشی رعایت کنیم



به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم در دویست وسی و نهمین جلسه کمیسیون برنامه های درسی و تربیتی با موضوع’ بررسی دروس امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه’ افزود: نظام آموزشی امروز در بحث ارزشیابی با مشکلاتی روبروست و در جلسات کارشناسی، کارشناسان و صاحبنظران باید با جدیت، صمیمیت و به صورت تخصصی معایب و مشکلات را بررسی و مزایا و ویژگی های هر بخش را مطرح کنند.
وی با بیان این که بحث های کارشناسی خوبی در جلسه امروز کمیسیون مطرح شد، خاطرنشان کرد: در زمینه ارزشیابی، بحث ها در دو بعد کارشناسی و مدیریتی انجام می شود که در بخش کارشناسی، تاکنون بحث ها و دیدگاه های خوبی مطرح و بررسی شده و در زمینه مدیریتی نیز، باید کارها را به جلو برد.
نوید ادهم تاکید کرد: ضمن رایزنی با وزیر آموزش وپرورش، سعی می کنیم برای امسال در بحث کم و کیف امتحانات نهایی و ارزشیابی شایسته محور تصمیم های فوری اتخاذ شود تا در آینده با فرصت و تامل کافی، طرح و برنامه نهایی بررسی، تهیه و اعلام شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: باید در نهایت به این سوال پاسخ داده شود که نظام شایسته محور چه سیمایی و چه اصولی دارد.
نوید اضافه کرد: تصمیم ما در این برهه، می تواند موقتی و با حداقل تغییرات باشد تا عوامل اجرایی و همچنین خانواده ها با آن آشنا شوند وتغییرات و تصمیمات اساسی و نهایی در زمینه رسیدن به ارزشیابی شایسته محور را به مراحل بعد موکول می کنیم.
فراهنگ **1883 **1823 دریافت : مریم جلوداران ** انتشار :طاهره نبی اللهی



انتهای پیام /*










درباره gohari

پاسخ دهید